Upravo su mladi ljudi najranjivija skupina kada govorimo o financijskoj pismenosti, rekao je viceguverner HNB-a Roman Šubić u jučerašnjoj virtualnoj raspravi o financijskoj pismenosti mladih na YouTube kanalu i Facebook stranici portala 24sata.hr u kojoj su sudjelovali Marina Ralašić (Štedopis) i Zdenko Adrović (HUB). Povod za raspravu bilo je prvo veliko istraživanje financijske pismenosti tinejdžera u Hrvatskoj koje je proveo Štedopis – Institut za financijsko obrazovanje Zagreb i Hrvatska udruga banaka. Viceguverner Šubić osvrnuo se i na najnovije rezultate istraživanja razine financijske pismenosti odraslih u Hrvatskoj koje je krajem 2019. provela Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD), a koje je pokazalo blagi rast u odnosu na 2015. godinu, tj. pomak nabolje s 56% na 59%. No to i dalje ne znači da možemo biti zadovoljni razinom financijske pismenosti jer u tom kontekstu postoje, naravno, i naprednije europske zemlje, smatra Šubić. U skandinavskim je zemljama razina financijske pismenosti na otprilike 71% u usporedbi s naših 59%. U Hrvatskoj je naime, ističe viceguverner Šubić, naglašeniji koncept potrošačkog društva koje razmišlja na način da je novac tu da se troši, a ne da se štedi. Taj mentalitet u segmentu stavova prema novcu, zatim razina financijskog znanja i financijskog ponašanja, može se unaprjeđivati, a svi dionici imaju prostora uložiti dodatne napore. Financijskom opismenjavanju značajno je pridonijela i središnja banka kontinuiranom edukacijom mladih o temama koje su povezane s djelokrugom rada središnje banke, a 2019. je godine središnju banku posjetilo više od 4300 mladih, zaključio je viceguverner Šubić. Cijelu raspravu možete pogledati na internetskom portalu 24sata.hr.